Archive for August, 2008

Tule ja proovi Keskust

Tuesday, August 26th, 2008

Käivitasime uue Eesti sotsiaalse võrgustiku Keskus (keskus.ee), mille eesmärgiks on pakkuda siinsel turul uudset suhtlusvõimalust oma sõprade ja tuttavatega. Tule ja proovi tuttavaid lisada - mida rohkem neid sul Keskuses on, seda kasulikumaks ta sinu ja su sõprade jaoks saab.

Keskus põhineb Eesti suurimate fotosaitide Fotoalbum ja Nagi ning videosaidi Toru ligi 100 tuhande registreeritud kasutaja profiilidel ja sõprade-tuttavate nimekirjadel. Kõik Nagi, Fotoalbumi ja Toru kasutajad võivad Keskusesse koheselt oma kasutajanimega sisse logida ning seal kajastuvad koheselt ka nende tänased profiilid ning sõprade ja tuttavate nimekirjad. Keskuses saab jälgida oma tuttavate igapäevaseid uudiseid, anda teada enda tegemistest ning võtta osa temaatilistest suhtlusgruppidest. Luues endale uue Keskuse kontoga, saad sellega kohese ligipääsu Nagi, Fotoalbumi ja Toru teenustele.

Uudseks lahenduseks on Keskuse põhinemine Google poolt välja töötatud OpenSocial protokollil, mida kasutab enamus maailma sotsiaalsetest võrgustikest. See tähendab, et kõik firmadest ja eraisikutest kasutajad saavad soovi korral Keskusesse paigutada oma vidinaid ehk kasutaja esilehel ja profiilis toimivaid rakendusi. Juba täna võib Keskusega siduda oma blogi, lugeda kõigi Eesti suuremate meediaväljaannete uudiseid või lisada meelelahutusvidinaid. Lähiajal on oodata paljude teiste Eesti arendajate oma OpenSocial vidinate Keskuses avaldamist.

Tundsime oma kasutajate vajadusi hinnates, et Eesti kasutaja vajab ühte avatud ja omakeelset suhtlusvõrgustikku. Keskus on mõeldud eelkõige oma tänaste olemasolevate sõprade ja tuttavatega suhtlemiseks ning nende igapäevaste tegemiste jälgimiseks. Internet ei asenda reaalses elus sõprade ja tuttavatega suhtlust, küll võimaldab see tänases kiires maailmas olla kontaktis ka nendega, keda näost näkku harvem kohtame. Selleks võimaluseks ongi Keskus.

Tuleviku sotsiaalsed võrgustikud saavad olema just avatud tüüpi. Nagu ka Keskusesse, saab neisse paigutada teiste veebisaitide mooduleid, samuti saab Keskuse ja uute sotsiaalsete võrgustike profiile ja sõbraliste kasutada oma blogi, kodulehekülje või firmaveebi sotsiaalseks muutmiseks. Väga tähtsaks osaks saab sealjuures olema privaatsuse kaitse, kus kasutaja ise saab otsustada, kes ja milliseid tema andmeid näeb. Kes soovib, suhtleb Keskuses vaid oma sõprade ja tuttavatega, kes tahab, võib oma andmeid avaldada aga ka uutele tuttavatele.

OÜ Nagi on 2006. aasta kevadel loodud Internetimeedia firma, kelle fotosaite Nagi (nagi.ee) ja Fotoalbum (fotoalbum.ee) ning videosaiti Toru (toru.ee) kasutab Eestis Emori TNS Metrixi andmetel ligikaudu 125 tuhat unikaalset külastajat nädalas. Nagi foto- ja videoteenustes on registreerunud ligi 100 tuhat kasutajat, kes on tänaseks üles laadinud ligi 25 miljonit fotot.

Sissejuhatus Keskuse OpenSocial vidinatesse

Friday, August 15th, 2008

Siin lühike sissejuhatus arendajatele, kes Keskuse OpenSocial vidinaid teevad. Keskus käivitub juba lähipäevadel, siis saab vidinaid ka reaalselt meie keskkonnas näha.

OpenSociali vidinate loomiseks Keskuse jaoks soovitame alustada Google juhendmaterjalidest lehel http://code.google.com/apis/opensocial/gettingstarted.html. Orkut ja Google personaalne esileht on ka head kohad, kus vidinaid katsetada. Keskuse vidinaid luues ongi üheks heaks asjaks see, et neid saab kasutada ka nendes populaarsetes keskkondades.

Vidinatel saab Keskuses olla 3 vaadet:

1. default - Moodulina kasutaja ava- ehk esilehel (mis on nähtav vaid talle endale).
2. profile - Moodulina kasutaja profiilis (mis on nähtav nii talle endale kui teistele kasutajatele).
3. canvas - Suure täisvaatena, mis avaneb kas avalehel või profiilis mooduli vaates klikkides.

Vidin võib avalehel ja profiilis paikneda kas vasakus või keskmises sisutulbas (profiili puhul kahes kasutajamenüüle järgnevas tulbas).

Keskmise tulba laiuseks on fikseeritud 300 pix, vasak tulp on dünaamilise laiusega sõltuvalt kasutaja brauseri akna laiusest ning kasutatavast brauserist. Soovitame arvestada, et 1024 pix brauseri laiuse puhul on vasaku tulba laiuseks kasutaja esilehel ligikaudu 410 pix, kasutaja profiilis aga vaid 280 pix. 1280 pix brauseri laisue puhul on vasaku tulba laiuseks kasutaja esilehel ligikaudu 665 pix, kasutaja profiilis aga vaid 535 pix. Seetõttu on soovitatav, et moodulina näitamisel mahuks vidina sisuosa ära ka väikseima laiusega, 280 pix laiusesse kasti. Laiema ekraaniga võiks vidin ära täita kuni 665 pix laiuse sisuosa. Selle dünaamilise muutumisega peaks vidina looja arvestama.

Kasutaja avalehel ja profiilis on vidina sisuosa maksimaalseks kõrguseks lubatud 500 pix. Suure täisvaate puhul kõrguse piirangut ei ole.

Vidinas peab kasutama välju “author” (eraisiku või firma nimi) ja “author_email.” Soovi korral võib firma või organisatsiooni nime panna väljale “author_affiliation.” Vidinate kataloogis on avalikult näha “author” ja “author_affiliation” välja väärtused.

Vidina sisus ei ole vaja eraldi näidata vidina pealkirja, see tuleb mooduli pealkirja automaatselt “title” (pealkiri) väljast. Antud väli on kohustuslik, samuti väljad “description” (vidina kirjeldus), “thumbnail” (120×60 ikoon). Soovitame kasutada ka elementi 16×16 pix ikooni jaoks.

Vidina avalehel ja profiilis mooduline näitamisel peab juhul, kui sisuosa on suurem kui mooduli lubatud suurus ning soovitakse vastavalt kuvada või mitte kuvada kerimisribasid, kasutama kasutama scrolling=”yes” või scrolling=”no” parameetrit.

Kõigi küsimustega ja oma vidinate Keskusesse lisamiseks palun kirjutada keskus@keskus.ee.